sábado, 6 de diciembre de 2008

Televisió 2.0, programació a la carta


Fins fa uns anys, la televisió convencional estava ocupant un lloc privilegiat en la societat, convertint-se en un mitjà imprescindible, el qual mitjançat els continguts educatius, informatius i lúdics satisfeia les necessitats d'entreteniment de molts usuaris. No obstant, acaba d'iniciar-se una nova televisió que inclou programació a la carta, ubiqüitat, interactivitat i moltes altres possibilitats a les que podem accedir gràcies a les noves solucions tecnològiques i a la pròpia societat de la informació.

Anteriorment, només podíem accedir als continguts que la pròpia televisió ens oferia, per tant, era gairebé imprescindilbe trobar-nos davant de l'aparell i, evidentment, aixó no sempre és possible. Per aquesta raó, en molts casos havíem de recòrrer a les gravadores ja que el que més ens interessava no sempre s'emetia quan nosaltres podíem accedir-hi. No obstant, el panorama actual és ben diferent, el fet és que ara per ara, poguem veure el que vulguem, com vulguem, on vulguem i quan vulguem. Aquest és un dels factors més primordials de la televisió 2.0.

Casos com el Youtube i altres iniciatives similars posen de manifest que el consum de continguts audiovisuals s'està traspassant cap a l'ordinador i altres dispositius mòbils; el futur de la televisió està en gran part a Internet. No obstant, la relació televisió i Internet va més enllà dels videoblogs o de la recepció de TV a través de la xarxa.

La televisió 2.0 és l'opció final a la visió de continguts d'acord als gustos i preferècies de cada usuari. Aquesta versió de l'actual televisió pot veure's com la perfecta solució perquè aquest mitjà deixi de ser simplement televisió, amb la possibiltat de comentar vídeos d'altres usuaris o al propi mitjà.

Es tracta d'una televisió interactiva que permet la participació amb la creació de continguts propis per part dels usuaris. En definitiva, la televisió 2.0 també és això, una televisió on no hi ha espectadors sinó que hi ha gent que participa en els programes.

No bostant, encara queda molt per recòrrer en aquesta revolució, la qüestió és que aquesta nova forma de consumir entreteniment canviarà el punt de vista de molts conceptes no només dins de la xarxa sinó també en la forma de relacionar-nos i comunicar-nos.

No hay comentarios: