sábado, 6 de diciembre de 2008

La publicitat interactiva arriba als mitjans impresos


Una fotografia d'una pàgina concreta d'El Periódico feta des del telèfon mòbil permetrà accedir a continguts exclusius i, de pas, estrenar a Espanya un nou sistema de publicitat associat als terminals que els seus promotors Telefónica i l'agència de mitjans McCaan defineixen com l'estrena de la publicitat interactiva. 

Es tracta de fer una fotografia a un element d'un anunci i enviar-la en un missatge multimèdia a un número curt. Aquesta tecnologia permet que el servidor compari la fotografia que envia l'usuari amb la que té emmagatzemada com a vàlida i que un programa de reconeixement d'imatge la identifiqui com el mateix objecte.

Aquest sistema es podrà provar en un anunci sobre el Campus de la Lliga Professional de Futbol que patrocina el BBVA. Un cop enviada la fotografia, l'usuari rebrà un video promocional de la LFP i se li notificarà que ha entrat en el sorteig de 10 entrades per al Campus LFP que se celebrarà l'estiu de l'any que ve. 

Aquesta tecnología es el primer cop que es realitzarà a partir d'un mitjà imprés, però té també aplicacions en valles publicitàries murals i en tot tipus de serveis com per exemple, escoltar cançons, rebre entrades, jocs o informació de resultats esportius.

Se'n parla com la forma que farà interactiu un mitjà que abans era exclusivament passiu.

Aquest sistema ha estat provat en altres països i la veritat les seves expectatives són bastant bones. Sense anar més lluny, a Japó i a Corea aquesta tecnología ja està totalment implantada, fins al punt que existeixen revistes dedicades en exclusiva a la inclusió de promocions i concursos a través d'aquest sistema.

No hay comentarios: