jueves, 16 de octubre de 2008

El primer concurs de televisió que no suceeix en televisió


Aquest concurs és una iniciativa d'Atrapalo creat per l'agència Double You. Possiblement molts sabreu de què va, ja que va funcionar l'any passat i la cadena Cuatro el va retransmetre.

Aprofitant que Atrapalo se serveix d'Internet com a plataforma, el concurs es veu per TV però es realitza des de la seva web de manera que pot participar tothom, sense passar proves ni seleccions, a qualsevol hora i durant l'estona que es vulgui, així doncs, el nombre de concursants va ser molt alt.

La prova es tractava d'"atrapar" un personatge que hi havia tancat a la web i sacsejar-lo, depenent de la gràcia de cadascú passaves la prova o no, en cas de no fer-ho podies provar-ho l'endemà. El premis que s'oferien eren quatre ofertes de viatges complets, restaurants o entrades a preus no més alts de 3 €.

El concurs va ser una estratègia perquè la marca tingués una presència molt notòria fora del mitjà Internet. Va anunciar-se als mitjans convencionals i, per la televisió, Cuatro retransmetia cada dia fragments molt petits del que havia succeït a Internet, és a dir, un programa amb continguts dels propis concursants. A part de la pròpia web del concurs i l'aparició en altres mitjans convencionals, es podia accedir a un blog on es podien seguir els avenços de la campanya. 





Precisament us parlo d'aquesta campanya perquè  ha estat premiada amb el Sol de platí, el màxim guardó, en l'última edició del Festival. Es tracta d'un exemple de completa integració entre diveresos mitjans de comunicació i de l'èxit i oportunitats que ofereix la seva complementarietat. Un molt bon exemple per a la comunicació i la publicitat 360º.

Tot i que el concurs ja va finalitzar, actualment hi ha una segona temporada del concurs d'Atrapalo en el que es pot accedir cada divendres per atrapar el personatge (s'ha de tenir en compte que el concurs és en directe i hi pot haver altres persones que vulguin atrapar el personatge al mateix temps que tu). En aquesta nova temporada el premi és una oferta setmanal per a viatjar el cap de setmana.

1 comentario:

Laia dijo...

com mola això :D jo perquè mai m'entero d'aquestes coses, bueno sí, me n'entero quan ja han passat (o quan han fet història), en fi
vaig a dinar

bon profiiit