viernes, 10 de octubre de 2008

La publicitat convencional ha mort?

Saturació publicitària en els mitjans, la pèrdua de l’eficàcia de la televisió i el zapping són aspectes que poden definir la situació publicitària actual i fan més difícil comunicar al públic objectiu. Qüestions com aquestes porten a pensar que ara la publicitat en els mitjans interactius és el futur.

La publicitat en els mitjans tradicionals és unidireccional, intrusiva; la publicitat interactiva pretén una comunicació bidireccional, l’usuari és qui tria què vol veure i, així, es permet una millor targetització. 

No obstant, si fos tant evident la pèrdua d'eficàcia dels mitjans convencionals no recordariem anuncis de televisió com els de Levi’s, BMW, Audi o Sony Bravia (sé que sobretot recordeu aquest últim). Són precisament anuncis com aquests els que fan que la publicitat convencional no mori.

Crec que no cal parlar de la mort d'aquest tipus de publicitat ni de presentar la publicitat interactiva com a substitutòria, sinó més aviat com una altra forma de publicitat perfectament complementaria.

La interactivitat ofereix passar del monòleg al diàleg, de l'anonimat a la personalització i , sobretot, del missatge a l'experiència: l'experiència de marca. Per això, cal tenir en compte que la publicitat interactiva és molt més que un banner.

Us passo un exemple de peça interactiva del mític anunci de la mà de BMW que precisament potencia el concepte "experiència de marca" en el consumidor.

No hay comentarios: