jueves, 23 de octubre de 2008

La interactivitat d'esperar el bus


La revolució digital també ha arribat al món de la publicitat exterior: les opis no només et mostren un anunci. Fins ara se n'havien pogut veure algunes en campanyes puntuals que incorporaven sistemes digitals com bluetooth o wiffi. Ara, també, pots participar en tot el que la marca et proposi. 

Es tracta d'un nou suport, una versió dels típics mupis els quals permeten als vianants interactuar amb la marca: només s'ha de tocar el vidre, que en realitat és una pantalla tàctil, per navegar i consultar les últimes ofertes de la marca, jugar a jocs relacionats amb la nova campanya, configuar un cotxe o, fins i tot, deixar les teves dades per a poder ser contactat posteriorment. I tot, en els típics llocs on s'emplacen els mupis.



Cada cop més interessa als anunciants que es creï un diàleg entre usuari i marca, un diàleg que ja no ha de transcòrrer, necessàriament, a través d'internet. Es tracta d'una comunicació més accessible, a peu de càrrer. Evidentment, el cost d'aquesta tecnología serà més elevat que el del típic cartell, però les possibilitats poden ser il·limitades. 

A Espanya, aquest nou suport l'han utiltizat per a les seves campanyes marques com Fiat, la qual recrea el mític joc Simon i repta als vianants a provar la seva agilitat mental i, Levi's (a Madrid). 



Considero que, tal i com es planteja en la primera fotograia, seria un tema molt explotable en els mupis de les parades de transports públics. Simplement per passar l'estona, segur que més d'un ho provaria: així, l'experiencia de marca està assegurada. Però en cas de no funcionar el dispositiu, esdevindria una mala experiència de marca?

2 comentarios:

loading dijo...

Realment penso que és un suport bastant interessant per l'anunciant. I és que esperar el autobús és una estona perduda que molts cops, si aquest arriba en retard, fa que et posis nerviós i et desesperis. És per això, que fer el opis que tens al costat de la parada un ús interactiu on l'espectador pugui passar aquest temps perdut afavoreix tant la marca com el client; ambdòs, en aquest cas, surten beneficiats: el 1er. donant a conèixer els seus nous productes i el 2on. passant una bona estona.


jo seria la primera que en faria ús ja t'ho puc assegurar!! :)

Laia dijo...

ala, que guay, i això a on ho han posat perquè jo no n'he vist ni n'he sentit a parlar ni res, home la veritat és que està bé perquè jo una vegada esperant el coi de bus nit em vaig arribar a aprendre el repartiment de la peli aquella de... espera, com es diu... narnia? algo així, si almenys el mupi hagués sigut interactiu...

Tot i que val més que no ho posin al meu poble sinó a l'endemà estarà trencat, destruït, cremat, enfonsat i irreconeixible