jueves, 30 de octubre de 2008

Publicitat tradicional en mitjans interactius?


Normalment, la gent comú quan pensa en publicitat interactiva o publicitat a internet associa aquests conceptes als banners publicitaris i als pop-ups. I és que, actualment, el banner és el format publicitari més utilitzat a la xarxa. No obstant, la majoria de banners amb que ens trobem de normal no són l'essència de la interactivitat.

Aquest format és una de les formes més antigues i, sobretot, econòmiques de fer publicitat a Internet. Al voltant d'un 85% dels formats són banners, a pesar de la creació de nous conceptes publicitaris online o el desprestigi que ha adquirit aquest format al no comprovar-se com un mitjà que generi vendes o que capti l'atenció dels internautes.

Molts dels banners actuals són els exemples de peces NO tradicionals que més s'assemblen a les tradicionals. Principalment, viuen en un espai no dissenyat per a ells, de la mateixa manera que ho fa un robapàgines en una revista o un espot entre les pauses de la programació televisiva. Amb la publicitat tradicional a Internet no s'aprofiten les qualitats i oportunitats d'aquest mitjà. Si la interacivitat és l'essència d'Internet perquè perdre aquest possible diàleg entre consumidor i marca?

D'altra banda, tampoc és la meva intenció carregar-me el format del banner. Sempre hi ha casos en que la funció principal no és enllaçar-te a la web o interrompre la navegació. Les limitacions no sempre venen del format.


1 comentario:

Laia dijo...

pop-ups? sembla que s'hagin extingits, o això i jo tinc sort i ja no se'm obren, però banners n'hi ha fins i tot a la sopa.

Per cert, he actualitzat i he parlat precisament, dels banners :D