miércoles, 22 de octubre de 2008

Opinió 5 estrelles


Des de ja fa temps, quan he de comprar algun producte, sobretot dels que no domino gaire o són bastant cars, en busco informació per internet per a no comprar "a cegues". Normalment acabo anant a la pàgina principal de la marca o marques que més m'interessen i allà miro, m'informo i comparo. D'alguna manera, decideixo sobre el que he vist i com a molt tinc en compte l'opinió de familiars i amics que consumeixin productes semblants als que busco.

Ara per ara, la cosa ha canviat bastant. No només pots comptar amb una o dues opinions de persones properes sinó que també tens a disposió centenars de comentaris de gent anònima que opina desinteressadament (se suposa) sobre productes o serveis que ha consumit. 

El fet que tothom pugui dir la seva en els blogs ha portat a la proliferació de valoracions negatives o positives, segons l'experiència de l'usuari. Afecta la decisió de compra un comentari negatiu anònim sobre un producte en concret? En el meu cas és així. De fet, l'últim regal que he fet és un dels llibres millors valorats a les pàgines de l'Fnac i la Casa del llibre. I és que, a vegades per molta publicitat o imatge de marca no hi ha res millor que tenir la certesa d'invertir en un bon producte. 

Crec que un dels casos més clars són els hotels. Alhora de programar-se un mateix un viatge curt no hi ha més remei que triar allotjament depenent del preu, la seva ubicació i l'opinió d'altres usuaris, i és que segons una notícia publicada per "marketing directo" el 74% dels turistes es guia pels comentaris d'altres internautes a l'hora de planificar un viatge.

Internet, i no pas la televisió, ha tingut un fort impacte en com els consumidors recomanen i prescriuen . Davant d'aquest panorama moltes empreses potser haurien de replantejar el seu mix de mitjans i donar més pes a aquest mitjà. 

1 comentario:

cuesticuesti dijo...

Es curioso ver como antes las marcas, de alguna manera, "nos manejaban" a nosotros. Mantenían con el consumidor un diálogo asimétrico que hacía que nos "creyéramos" toda su comunicación; después se preguntaba a un par de conocidos sobre el producto en cuestión y, se decidía. Ahora con Internet, sus blogs, foros, entre otras, tenemos a millones de prescriptores de marcas y productos. Éstos hacen que nuestra compra sea más fácil y, además más, segura. Y quizá, demuestra que en realidad nunca no nos fiamos de las marcas (por mucho reconocimiento, años, comunicación con pruebas que demuestran su discurso).Ironicamente, nos fiamos de auténticos desconocidos.