viernes, 7 de noviembre de 2008

I tu com et poses els pantalons?


A principis d'estiu, la marca Levi's va penjar un vídeo al Youtube, en el que apareixien un parell de nois fent acrobàcies per tal de posar-se uns pantalons texans. Levi's en cap moment comunicava que aquell vídeo penjat a Internet era seu, per tant, la gent va creure que es tractava d'un vídeo d'aficionats. El resultat va ser 2,5 milions de visites en una sola setmana, un èxit total de viralitat.

Aquesta campanya va ser creada per als texans amb tanca de botons en comptes de cremallera. Sota el títol Guys backflip into jeans, va entrar a la llista dels espots més vistos.

Levi's va aconseguir que el seu missatge es contagiés com un virus en molt poc temps. No sé si l'èxit es va deure a que la marca deixés que els usuaris pensessin que es tractava d'un vídeo fet per gent comú. Realment, la imatge no era de gran qualitat i resultava, en general, molt casolà. No va ser fins dies més tard que Levi's va comunicar qui estava darrere la seva creació.

Però fins a quin punt podem parlar d'èxit si encara hi ha gent que, a hores d'ara, creu que aquell vídeo era obra d'un parell de freaks que ensenyaven com perdien el temps per encabir-se uns pantalons. 



El mateix va passar amb Amo aLaura. Encara hi ha gent que es pensa que aquest grup existeix de veritat, no obstant, és un cas que va tenir molt de ressó mediàtic. 

Sigui com sigui, no hi ha dubte de l'èxit del màrqueting viral. Uns bons continguts que interessin al públic objectiu amb la finalitat que aquests facin de prescriptors i el recomanin, fomentant el boca-orella sota el lema "passa-ho".

2 comentarios:

Berta dijo...

jaja que divertit!
no vull saber el mal que es van fer fent proves...

Laia dijo...

ala, jo també vull, un dia d'aquests a la uni, farem que la gent es posi els pantalons així :D