jueves, 6 de noviembre de 2008

Més entreteniment i menys publicitat

Recentment he llegit un article publicat a la revista Anuncios que tracta sobre un concepte de publicitat anomenat Branded Entertainment. Aquest sistema es basa en entretenir i establir una connexió emocional amb l'usuari, seduir-lo, abans que vendre.

Es tracta d'una síntesi entre publicitat i entreteniment en que les marques creen continguts creatius,  més enllà del marketing viral. El fet és que és una activitat amb límits una mica difosos, ja que no pot definir-se com a espot ni tampoc com a product placement (el qual cada cop está més mal vist). La diferencia principal és que quan algú accedeix a entreteniment ofert per les marques ho fa de voluntat pròpia, en canvi, els anuncis o el mateix product placement solen ser imposats.

El branded entertainment pot adoptar diferents llenguatges, no només l'audiovisual, el més important és que aconsegueixi reunir els interessos principals del target; la marca ha de demostrar doncs, que coneix com són els seus consumidors a partir d'una oferta que farà que aquests inverteixin el seu temps en la marca. La satisfacció de l'audiència amb el que la marca ofereix resultarà un factor essencial de cara a la notorietat i a la seva futura recomenació. 

No obstant, aquests formats, han de competir no només amb els continguts produïts per altres marques sinó que s'han de fer un lloc entre el sector de l'entreteniment en general, el qual és molt més ampli.

Entreteniment són els mils de vídeos que es visualitzen a través de Youtube, com també ho són les series que se segueixen online. Considero que part de l'èxit del marketing viral com a forma de distribució prové de l'entreteniment que ofereixen els seus continguts, per això la gent els recomana.

La veritat és que és una metodologia que ja fa anys que funciona. BMW va treure al 2001 dues sèries de curts sota el títol de The Hire, dirigides per directors de prestigi. L'argument estava basat en escenes d'acció i persecusions a les quals, evidentment, es conduien cotxes BMW. Entre altres exemples, Levi's va realitzar un curt anomenat Love&Destruction que segueix les aventures d'una banda de rock i que es va emetre per TV. 

Aquí us passo el primer capítol de la sèrie de BMW (en anglès) ho recomano als que tinguin cert interès en els cotxes.


La tendència és que cada cop més el consumidor demani entreteniment en comptes de publicitat i si aquests conceptes es poden fusionar, millor que millor.

No hay comentarios: