jueves, 20 de noviembre de 2008

Spam rentable

E-mail marketing és un tipus de marketing directe que se serveix del correu electrònic per a fer arribar als seus potencials clients informació comercial. Realment crec que és una eina molt potent, el seu èxit ve determinat per el contacte directe amb els consumidors i la seva ràpida expansió, no obstant, principalment es contempla com una eina de comunicació de sortida.

El cert és que l’e-mailing és un dels sistemes preferits per les empreses alhora de comunicar als seus clients. Però a vegades, es confon l’e-mailing a l’spam (missatges enviats de forma massiva sense sol·licitació prèvia), i en ocasions  entre les dues pràctiques no hi ha gaire distància si se’n fa un mal ús.

Actualment, s’ha produït un descens de la quantitat d’spam que es rep. La utilització de software anti-spam està estesa, però això també comporta haver perdut algun correu important el qual ha estat etiquetat com a “no deseado” gràcies a aquesta aplicació.  D’altra banda, la tassa de resposta de l’spam és baixíssima ja que al ser correus no sol·licitats, la gent no coneix el remitent i per tant no hi confia, és normal que d’aquest fenomen n’hagin sortit nombroses guies per combatre l’spam.

Però per què existeix l’spam? Tot i que sembla obvi, no deixa de ser sorprenent: l’spam funciona i porta beneficis. Tot i que la penetració és baixíssima, el fet d’enviar correus en massa fa que sigui rentable perquè el seu cost és ínfim. El fet és que un 29,1% dels internautes compraria després de llegir un producte anunciat en un correu no desitjat i, a més a més, cal tenir en compte que diàriament s’estima un tràfic de spam de 150.000 missatges, el que suposa un 85 % del total del correu que rebem en un dia.

No hay comentarios: