lunes, 17 de noviembre de 2008

Pide lo que quieras, wall-E lo encontrará

Molts dels banners publicitaris a Internet que contenen animacions estan sent substituïts, cada cop més, per la generació Rich Media la qual està comprovat que triplica les quotes de clicks dels usuaris.  

Els formats Rich Media són una barreja entre joc interactiu online i un espot de televisió, que per tant incorporen vídeo, àudio, creativitat en flash i descàrrega de programes. 

A continuació us parlaré d'un exemple de campanya rich media per Internet en el que l'usuari pot interactuar amb la peça i amb el personatge protagonista de la campanya.

Es tracta de la campanya sobre la pel·lícula Wall-E de Disney Pixar que es va estrenar als cinemes el passat més d’agost. L’agència Netthink va realitzar una peça creativa protagonitzada pel robot wall-E el qual, aprofitant la seva afició per col·leccionar tot tipus d’andròmines, interactua amb el navegant.

El robot li dirà a l’usuari que li encanta guardar tot tipus d’objectes i que si vol que li’n busqui un dins la seva maleta només se li ha de demanar. Si l’usuari li propasa buscar alguna cosa, wall-E li dirà que no troba el que se li ha demanat, però que si li dóna el seu e-mail li enviarà per correu en poc temps.

Si el navegant accedeix, finament rep un correu electrònic on se li dóna el que prèviament havia demanat. La gràcia de la campanya és que proposa una mínima participació de l’usuari i aquest troba recompensada la seva acció obtenint la resposta per e-mail. No obstant, a Wall-E no se li poden demanar coses gaire complicades, ja que a l’e-mail continuarà dient que no ha trobat el que s’ha sol·licitat tot i que la resposta no deixa de ser graciosa.

http://62.151.22.210/festivales/esp/wdsmp/walle/index.htm

En realitat, la campanya va donar molts bons resultats, amb una mitja de 76 segons d'interacció per internauta, cosa que suposa "jugar" més d'un cop amb la creativitat.

Peces com aquesta demostren les possibilitats que ofereix el món online per a la publicitat. El rich media, no només aconsegueix notorietat de la campanya sinó que també proposa una experiència de marca entre els usuaris que voluntàriament accedeixen a la peça. D'altra banda, aquests formats permeten saber què és el que realment interessa a l'internauta, quant de temps ha estat veient la campanya, en quin punt l'abandona, si ha rebobinat el vídeo o si ha desactivat el so (depenent de les caractarístiques de la peça publicitària).

La realitat, tot i que el cost d'aquest tipus de format és evidentment més car que realitzar un banner dinàmic, el nombre de visites aconseguides és d'un 300% superior. Això explica perquè últimament són tan freqüents campanyes amb aquest tipus de formats.

No hay comentarios: